Aardbeien smoothie maken? Zo doe je dat!

Wil je zelf een aardbeien smoothie maken?

Vandaag ga ik je vertellen hoe ik dat doe en hoe jij dat ook heel eenvoudig kunt doen!

Als dit je eerste zelf gemaakte smoothie wordt dan raad ik je aan om te beginnen met een fruitsoort die je lekker vind, en de meeste mensen vinden aardbeien heerlijk vandaar dat ik mijn eerste blog bericht begin met het maken van een aardbeien smoothie.

En alhoewel dit in principe een website is over groenen smoothies heb ik besloten om met de basis te beginnen en de basis is voor mij een heerlijke fruit smoothie met aardbeien.

Aardbeien hebben een vrolijk kleurtje en de zoete smaak weet zo’n beetje iedereen wel te waarderen.

Mocht je een aardbeien allergie hebben, vervang de aardbeien in dit recept dan gewoon door een andere zoete fruitsoort die je lekker vind.

Denk hierbij aan bananen of mango’s.

Hoe kan je zelf een aardbeien smoothie maken?

Als je zelf een aardbeien smoothie wilt maken heb je natuurlijk aardbeien nodig, dat lag natuurlijk voor de hand, maar wat heb je nog meer nodig?

Voor deze smoothie heb je naast aardbeien ook melk, banaan en ijsklontjes nodig.

Zoals je ziet zijn het maar een paar ingrediënten, alle ingrediënten kan je het hele jaar in huis halen en in de zomer kies je natuurlijk het beste voor heerlijke zoete zomerkoninkjes maar ook in de winter (zoals nu op het moment van schrijven) kan je ook aardbeien kopen.

Wat je natuurlijk ook kunt doen is diepgevroren aardbeien uit je vriezer halen of diepgevroren aardbeien kopen.

Naast de ingrediënten voor deze beginner vriendelijke smoothie heb je een mes, een snijplank en een blender nodig.

Aardbeien smoothie maken: De ingrediënten

Voor deze smoothie heb je de volgende ingrediënten nodig:

  • 5 aardbeien
  • een banaan
  • 100 dl melk
  • 3 IJsblokjes

Zoals je ziet valt dat allemaal wel mee en is het helemaal niet zo ingewikkeld om lekker en gezond te eten (of in dit geval te drinken).

Met de bovenstaande ingredienten krijg je in no time een hop belangrijke vitamines en mineralen binnen en heel weinig koolhydraten wat er voor zorgt dat je bloedsuiker waardes niet ineens extreem stijgen waardoor je niet direct een honger gevoel krijgt of een vermoeidheids dip na het drinken van deze smoothie.

Aardbeien smoothie maken: De bereidingswijze

Heb je je blender al uit de keukenkast gehaald? Zo niet dan is het nu een mooi moment om dat te gaan doen.

Terwijl je dat doet leg dan gelijk je mes en de snijplank even klaar op het aanrecht, je zult ze zometeen allemaal nodig hebben.

Haal het deksel van de blenderkan af en spoel de blender kan even om met fris leidingwater.

  1. Doe de ijsklontjes in de blenderkan.
  2. Spoel de aardbeien af onder koel leidingwater, dep ze droog en verwijder de kroontjes. Snij nu de aardbeien doormidden en doe ze in de blender.
  3. Pel de banaan en snij hem in 4 a 5 stukken, doe de banaan stukken ook in de blender.
  4. Voeg de melk toe aan de blender kan.
  5. Doe de deksel erop en zet je blender aan.
  6. Blend net zolang tot je smoothie een mooi egaal oppervlak heeft.
  7. Giet je smoothie in een glas en drink hem lekker op.

Extra tips:

Zoals je ziet stelt zelf een smoothie maken echt weinig voor. EN als je eenmaal de smaak letterlijk en figuurlijk te pakken hebt dan zijn de mogelijkheden eindeloos!

Ik wil je nog snel even een paar extra tips geven.

Tip 1: Ik deed de ijsklontjes als eerste in de blender omdat, als je een goedkope blender hebt met een laag vermogen, er veel van je blender gevraagd.

Om de motor van de blender niet gelijk oververhit te laten raken waardoor je blender stuk kan gaan kies ik er dus in dit geval voor om de ijsklontjes eerst alvast een beetje zachter te laten worden en ze te laten smelten.

Als je blender een “pulse” stand heeft kan je de ijsblokjes eerst ook even met deze stand laten breken waardoor er ijs schaafsel ontstaat.

Natuurlijk kan je er ook voor kiezen om de blender 1 of een paar secondes alleen de ijsklontjes even te breken zonder er fruit bij te doen, dit kan je overigens ook doen door er alvast de melk bij te doen.

Hierdoor zal het blenden/breken van de ijsklontjes ook beter gaan.

Tip 2: Heb je diepgevroren fruit dan kan je de ijsklontjes weglaten of er minder in je smoothie doen. Door minder ijsklontjes te gebruike wordt je smoothie minder dik en zal hij ook minder koud zijn.

Ik maak ook wel eens een smoothie zonder ijs of dieogevroren fruit/groene bladgroentes (in het geval van een groene smoothie) maar ik vind smoothies veel lekkerder als ze koud zijn.

Misschien vind jij dat niet dus probeer het gewoon zelf even uit.

Tip3: Zoals je waarschijnlijk opgevallen zal zijn gebruik ik in dit smoothie recept (en in al mijn overige smoothie recepten) geen suiker.

Suiker is slecht voor je en je krijgt er al genoeg van binnen.

Daar komt bij dat ik ervan overtuigd ben dat je je smoothies zoet maakt door het fruit. Fruit wordt overigens niet voor niets het snoep van moeder natuur genoemd.

En natuurlijk is niet iedere fruitsoort even zoet maar met mango’s bananen en aardbeien in je smoothie zal je echt geen extra zoetstoffen nodig hebben.

125 Groene Smoothie Recepten Met 4 Bonus E-books (Met tijdelijke kortingslink)

125 groene smoothies boekIk heb je nu mijn favoriete smoothie recept gegeven. Het recept dat ik altijd als eerste geef aan mensen die met smoothies willen gaan beginnen.

Als je nog nooit een smoothie recept hebt gebruikt of als je wel wat meer recepten en tips kunt gebruiken dan raad ik je het 125 Groene Smoothie recepten boek aan.

In dit boek staat alles wat je moet weten over de gezondheids voordelen van groene smoothies, verder staan er 125 verschillende recepten in.

Bij het boek horen verder nog 4 gratis boeken waaronder een boek met 75 fruit smoothie recepten.

Neem eens een kijkje op de website van het 125 groene smoothie recepten.

Via deze link kom je via de tijdelijke kortingslink op de website terecht >>

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *